B'NAI ELIM

B'NAI ELIM
Children of the Mighty

B'nai Elim Blogmaster's Disclaimer

Please note: The Blogmaster of this Blog is retired from B’nai Elim and was their former International Chairman and Chief of Intelligence and Security. Prior to forming B’nai Elim, he was a long time member and became the International Chairman of the Jewish Defense League, succeeding Irv Rubin (OBM) to that post. The items posted in this Blog do not necessarily reflect the opinions of B’nai Elim or its members and are the sole responsibility of the Blogmaster, Velvel ben Moshe, aka: Bill Maniaci who is currently the Director of "The Maccabee Group" doing Independent Intelligence Consulting & Analysis.

Set Your Watch with B'nai Elim Jerusalem Time

Jerusalem On Line - Channel 2 News from Israel

UN Doomsday Treaty With Ginny Simone

30 January 2007

מרכז המידע למודיעין ולטרור

[http://www.intelligence.org.il/sp/heb_n/html/eilat_290107.htm]


מרכז המידע למודיעין ולטרור
המרכז למורשת המודיעין (מל"מ)

30 בינואר 2007

הג'האד האסלאמי בפלסטין בשיתוף עם גורמי פת"ח ביצע לראשונה פיגוע התאבדות באילת. המחבל המתאבד שוגר מרצועת עזה וחדר לשטח ישראל דרך הגבול הישראלי- מצרי. דוברי הג'האד האסלאמי בפלסטין הצהירו כי הארגון ימשיך לבצע פיגועי התאבדות נוספים וקראו לשאר הארגונים הפלסטינים להפסיק את מאבקיהם ולהפנות נשקם נגד ישראל


גופת אחד ההרוגים מוצאת מזירת האירוע (רוייטרס, 29 ינואר 2007. צלם:גיל כהן מגן)

מאפייני פעולת ההתאבדות

1. ב- 29 בינואר בשעה 09:40 פוצץ עצמו מחבל מתאבד במאפיה בשכונת איזידור באילת. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שלושה אזרחים, שני בעלי המאפייה ועובד במקום. בפיגוע לא היו פצועים אולם מספר אזרחים לקו בהלם. בזירת הפיגוע נמצאה גופת המחבל המתאבד. מבדיקת המטען עולה כי המדובר בתיק נפץ בו נמצאו שרידים של פגז בקוטר של 100 מ"מ , שפוצץ ע"י המחבל.

2. לדברי בני משפחתו של המחבל הוא יצא למשימתו מרצועת עזה ב- 26 בינואר. נראה כי הוא חדר לחצי האי סיני, שהה באזור מספר ימים וחדר לישראל מצפון לאילת בליל 28- 29 בינואר. לפנות בוקר נאסף המחבל ע"י אזרח ישראלי, שהסיע אותו במכוניתו אך חשד בו ודרש ממנו לרדת מהרכב. המחבל ירד, המשיך ברגל הגיע למאפייה (שנבחרה כיעד באופן מקרי ובלתי מתוכנן) שם פוצץ עצמו.

נטילת האחריות לפיגוע

3. דובר מטעם הג'האד האסלאמי בפלסטין קיים ברצועת עזה מסיבת עיתונאים בה נטל ארגונו אחריות לפיגוע בשיתוף פעולה עם פת"ח\ גדודי חללי אל אקצא (פלג המכנה עצמו "צבא המאמינים"). הדובר הודיע כי המחבל המתאבד הינו מחמד פיצל אלסכסך , פעיל "פלוגות ירושלים" (הזרוע המבצעית\ טרוריסטית של הג'האד האסלאמי בפלסטין), בן 21, מהעיירה בית לאהיא שבצפון רצועת עזה (טלוויזיית אלג'זירה, 29 בינואר).


תמונות המחבל המתאבד
(המקור: אתר האינטרנט פאלטודיי של הג'האד האסלאמי בפלסטין", 30 בינואר)

4. נקודות נוספות שעלו בהודעת דובר הג'האד האסלאמי בפלסטין:-

א. קביעה כי בראיית הארגון הפסקת האש עם ישראל אינה קיימת. הדובר מסר כי ארגונו מתכוון לבצע שורות פעולות "איכותיות" נוספות, כולל מהגדה המערבית, בהמשך לפיגוע ההתאבדות באילת.

ב. מסר לארגונים הנלחמים ביניהם (חמא"ס ופת"ח) להפסיק את המאבק ולהפנות את נשקם נגד "האויב הישראלי", ונגדו בלבד.

ג. טענה שקרית לפיה המחבל המתאבד לא שוגר למשימתו מרצועת עזה אלא חדר לאילת דרך ירדן , במהלך הכנות ממושכות שנמשכו שבעה חודשים.


כרוז של הג'האד האסלאמי בפלסטין שהופיע באתר האינטרנט של הארגון.
הכיתוב (למעלה): "רשת [התקשורת] פלסטין היום מלווה בשמחה ובששון, כחתן לחופתו, את מבצע פיגוע ההתאבדות הגיבור 1, בנם של פלוגות ירושלים, מבצע הפעולה ההירואית באילת, מחמד פיצל אלסכסכ, בדרכו אל הבתולות שחורות העין הממתינות לו בגן עדן" 2. (המקור: אתר האינטרנט פאלטודיי , 30 בינואר)

התגובות לפיגוע

5. עיקרי התגובות בזירה הפנים- פלסטינית:-

א. אבו מאזן, יו"ר "הרשות הפלסטינית", גינה את פיגוע ההתאבדות באילת. בהצהרה לעיתונאים, בעת הגיעו לנמל התעופה בקהיר, הוא ציין כי "הרשות הפלסטינית" מגנה את כל הפעולות נגד האזרחים (סוכנות הידיעות הפלסטינית, 29 בינואר). יועצו המדיני של אבו מאזן ודובר מטעם פת"ח גינו גם הם את הפגיעה באזרחים.

ב. תנועת החמא"ס, ובעיקר דוברים מטעם הזרוע המבצעית- טרוריסטית, שיבחו את פיגוע ההתאבדות, בהציגם אותו כ"עונש" ל"כיבוש הציוני". כלי התקשורת של החמא"ס (כולל ערוץ הטלוויזיה) כיסו בהרחבה את הפיגוע. לעומת זאת דובר הממשלה ע'אזי חמד סרב להגיב על הפיגוע.

ג. דוברים מטעם הזרוע המבצעית- טרוריסטית של פת"ח הביעו תמיכה בפיגוע. בכיר בגדודי חללי אלאקצא בגדה המכונה אבו קצי ברך את הפיגוע, וקרא לכל הארגונים לכוון נשקם נגד ישראל (סוכנות הידיעות מען, 29 בינואר). זכריא זבידי , מפקד גדודי חללי אלאקצא בג'נין, שיבח את "פעולת הגבורה" באילת והביע תקווה שהפיגוע יסייע להפסקת מלחמת האחים ברצועה (רדיו BBC , 29 בינואר).

ד. דוברים מטעם הג'האד האסלאמי בפלסטין' וכלי התקשורת של הארגון הדגישו כי הפיגוע מהווה מסר לכל הארגונים לשים קץ ללחימה ביניהם, לכוון את נשקם נגד ישראל ולהחזיר את הג'האד וההתנגדות (קרי, את פיגועי הטרור) לראש סדר העדיפויות של העם הפלסטיני. בכיר בארגון ח'אלד אלבטש הדגיש כי בראיית ארגונו "כל השטחים הפלסטינים כבושים, בין אם [המדובר] באילת, יפו, חיפה או אשקלון"... (רדיו סוא, 29 בינואר)

6. כלי התקשורת הפלסטינים הרבו לראיין את משפחתו של המחבל המתאבד . לטענת אימו היא ידעה מראש על כוונת בנה לבצע את פעולת ההתאבדות אך לא היתה מודעת לעיתוי הפעולה. אימו של המחבל הודתה כי הוא שוגר למשימתו ביום שישי ה- 26 בינואר ודודיו הכחישו כי הוא יצא לירדן (בניגוד להודעת הכזב של דובר הג'האד האסלאמי בפלסטין). כמקובל בפיגועי ההתאבדות הביעו אימו ואשתו של המחבל המתאבד גאווה על נפילתו חלל למען אללה (סוכנות הידיעות מען, 29 ינואר).


אם המחבל המתאבד עם תמונת בנה (המקור: אתר האינטרנט פאלטודיי, 30 בינואר)

7. בזירה הבינלאומית זכה הפיגוע לגינויים חריפים בין השאר מצד דובר הבית הלבן, נשיאת האיחוד האירופי ושרת החוץ הבריטית. דובר הבית הלבן הטיל את האחריות לפיגוע על ה"רשות הפלסטינית" וציין כי כשלון ה"רשות" לפעול נגד הטרור מערער את שאיפותיו של העם הפלסטיני למדינה משלו; נשיאת האיחוד האירופי קראה להנהגה הפלסטינית לעשות כל שביכולתה על מנת לשים קץ לטרור; שרת החוץ הבריטית הביעה דאגתה כי פיגועים מעין אלו עלולים להביא להסלמה נוספת באזור.

8. בעולם הערבי\ מוסלמי ראויות לציין מספר תגובות:-

א. מצרים (דרכה חדר המחבל לאילת): שר החוץ המצרי אחמד אבו אלע'יט גינה את הפיגוע. הוא קרא לצדדים לנהוג באיפוק ולהמנע ממעשים שעלולים לסבך את המצב ולהכשיל את המהלכים שנועדו להגיע להסדר צודק וקבוע בסכסוך הפלסטיני- ישראלי (סימז"ת, 29 בינואר).

ב. ירדן (שהג'האד האסלאמי טען כי דרכה חדר המחבל לאילת): המלך עבדאללה פרסם הודעה בה גינה את הפיגוע. הוא ציין כי פעולות כאלה רק מגבירות את מצוקת הפלסטינים והן נועדו למנוע חזרה לשולחן המו"מ. דובר הממשלה הזדרז להבהיר כי טענת הג'האד האסלאמי בפלסטין הינה שקרית וכי המחבל לא נכנס ולא יצא משטח ירדן.

ג. איראן (התומכת בג'האד האסלאמי בפלסטין): דובר משרד החוץ האיראני טאהר אלנונו הביע הבנה ובמשתמע אף תמיכה בפיגוע ההתאבדות. הוא האשים את ישראל כי היא לא כיבדה את הפסקת האש ולפיכך היתה פעולת ההתאבדות צפויה משום שהעם הפלסטיני "לא ישב בחיבוק ידיים מול פשעי ישראל" (רדיו טהראן, 29 בינואר).

משמעויות והערכה

9. ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין שביצע את פיגוע ההתאבדות באילת הינו ארגון הטרור המוביל מאז שנת 2005 בביצוע פיגועי ההתאבדות (עד לשנה זאת עמדה החמא"ס בראש ארגוני הטרור מבצעי פיגועי ההתאבדות). הארגון פועל בעידוד ובסיוע איראן וסוריה , ובאכוונת הנהגתו שבדמשק במטרה להביא להסלמה ב"שטחים" ולטרפד כל ניסיון להפסקת אש (כפי שפעל בעבר לטרפוד ה"הרגעה"). יוזכר כי במהלך שנת 2005 (תקופת ה"הרגעה") ביצע הג'האד האסלאמי בפלסטין חמש פעולות התאבדות קטלניות בישראל ועוד שתיים נוספות במהלך 2006. בפעולות הללו נהרגו 32 ישראלים וכ-270 נפצעו.

10. יודגש כי מלכתחילה הג'האד האסלאמי לא קיבל על עצמו את הפסקת האש ברצועת עזה עליה הוסכם ב-25 בנובמבר 2005 בין ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט לבין יו"ר "הרשות הפלסטינית" אבו מאזן. מאז פועל הארגון לטרפד את הפסקת האש הן באמצעות ירי רקטות מהרצועה (בה מתבלט הארגון כגורם המוביל) והן באמצעות פיגועי טרור במתווים אחרים כדוגמת פיגוע ההתאבדות באילת. תנועת החמא"ס מביעה בגלוי תמיכתה והזדהותה עם פעולות הג'האד האסלאמי בפלסטין בעוד שכוחות הביטחון הפלסטינים, נאמני אבו מאזן, הנתונים בקרב השרדות מול החמא"ס, אינם מנסים לפעול באופן אפקטיבי על מנת לשים קץ לפעילות הטרור של הארגון.

11. זוהי הפעם הראשונה מאז תחילת מערכת הטרור הנוכחית, שהעיר אילת נבחרת כיעד לפיגוע התאבדות (אף כי דומה שהמאפיה בה פיצץ המחבל עצמו נבחרה באופן מקרי). הדבר נובע, מהערכתנו, משילוב של שני גורמים : האחד, הקשיים בהם נתקלים תשתיות הטרור של הארגון בשומרון, האזור ממנו שוגרו בעבר מרבית המפגעים, כתוצאה מפעולות הסיכול היעילות של כוחות הביטחון הישראלים וקיומה של "גדר הביטחון" (אף שהקמתה עדיין לא הושלמה). השני, חופש הפעולה ממנו נהנות תשתיות הטרור של הארגון ברצועת עזה והקלות היחסית שבחציית הגבול הארוך בין ישראל למצרים , הפרוץ למעבר מבריחים וגורמי טרור 3. הצלחת פיגוע ההתאבדות באילת עלולה, להערכתנו, לעודד את תשתיות הטרור ברצועה להמשיך ולשגר מחבלים לישראל דרך נתיב זה.


1 במקור, אסתשהאדי, כלומר, מי שהקריב עצמו (במודע) למען אללה, ומת מות קדושים למען אללה.

2 המחבל שנפל בקרב למען אללה כחלק ממלחמת קודש (ג'האד) נקרא " שהיד ". ל"שהיד" על פי המסורת המוסלמית הקלאסית מובטחות טובות הנאה רבות ובתוכן 72 בתולות שחורות עין עימן הוא יתחתן בגן העדן (פרוט ראה מסמך מרכז המידע למודיעין ולטרור: "טרור המתאבדים בשנות העימות הישראלי- פלסטיני (ספטמבר 2000- דצמבר 2005)", 25 בדצמבר 2005.

3 יוזכר שאין זאת הפעם הראשונה שארגוני הטרור ברצועת עזה, כולל הג'האד האסלאמי בפלסטין, משגרים מהרצועה מחבלים לביצוע פיגועים בישראל, דרך חצי האי סיני. כך למשל ב- 8 בפברואר 2006 נעצרו בנגב פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין שהגיעו מהרצועה דרך סיני. אחד מהם היה מחבל מתאבד בן 17.5 חגור בחגורת נפץ, שהתכוון לבצע פיגוע התאבדות בירושלים.

לראש העמוד



--
Posted by B'nai Elim Blogmaster to B'nai Elim (Sons of the Mighty) at 1/30/2007 09:58:00 PM

No comments:

Post a Comment

Colonel Richard Kemp, British Army - Comment on the IDF's Actions in Gaza

Radical Islams Plans for Western Civilization

THE THIRD JIHAD - WATCH THIS IMPORTANT FILM NOW - FREE

Obama's true agenda...Throw Israel Under the Bus

****Regarding Obama’s Speech before the U.N. Obama has surpassed the peanut farmer Jimmy Carter as the worst and most anti-Israel, anti-Semitic, Arabist President who has ever occupied the White House. Not only is he is a narcissistic moron who is dragging America into an abyss; Obama is the most dangerous threat to World Freedom, Liberty and Western Civilization since Hitler. (Blogmaster)

Senator Joe Leiberman 'Islamist Extremist Regime'

JOHN VOIGHT ON OBAMA'S DISTAIN FOR ISRAEL

CHAZAK CHAZAK

ON THE PATH TO MUSLIM DOMINATION - REVERSABLE? STOPPABLE?

2 STATE SOLUTION - COMMENTARY BY THE "18"

A message to the Jewish people and the entire world

Chronicles I - 16:15-18: "Forever remember His covenant that he commanded forever; That He made with Abraham and swore to Isaac; and confirmed in a decree for Jacob, for Israel, as an eternal covenant; saying to You I will give the Land of Cannan as your alloted heritage"

WE ARE THANKFUL FOR OUR SOLDIERS - G_D BLESS THE IDF

Israel Security Agency

Israel Security Agency
Shin Bet - Protecting Israel's Security 24/7

ISRAEL - WE'RE 60 AND PROUD OF IT!

Jerusalem of Gold, Israel's capital for 3300 years

The Music and Songs of Ofra Haza (OBM)

DON'T MESS WITH THE BEST - IDF GOLAN - ISRAEL

Maccabee Arms Ltd. Products..."LOOK"